8/25/2012

Hiroshima

Właśnie wróciłem do Tokyo ze swojej tygodniowej podróży po Japonii.

Wyjazd do odległych zakątków kraju kwitnącej wiśni miał dla mnie szczególne znaczenie, był moim marzeniem, chciałem na własne oczy zobaczyć miejsca, które mnie fascynowały.

Podróż rozpocząłem od miasta Hiroshima, czas przejazdu nocnego autobusu z Tokio zajął mi 13 godzin.
W mieście odwiedziłem wiele ciekawych miejsc, ale jedno szczególnie przyciągnęło mnie tutaj, to Park Pokoju oraz budynek, pomnik Kopuły Bomby Atomowej - Atomic Bomb Dome.

Park Pokoju powstał dla upamiętnienia pierwszej i największej na świecie tragedii z użyciem bomby atomowej.

6 sierpnia 1945 roku Amerykańskie lotnictwo zrzuciło na miasto Hiroshima 4-tonową bombę uranową o nazwie Little Boy. Bomba wybuchła na wysokości 580 metrów o godzinie 8:16:02, wówczas miasto zamieszkiwało 275 tysięcy ludzi a w chwili ataku natychmiastową śmierć poniosło 78 100 mieszkańców, ciężko rannych zostało kolejne 37 424 osoby a za zagonione uznano 13 983 osoby.

Bomba wybuchała 150 metrów od budynku pełniącego funkcję wystawową zaprojektowanego przez czeskiego architekta Jana Letzla, budowa została zakończona w 1915 roku. Budynek ten jako jedyny ocalał nie ulegając całkowitemu zniszczeniu w najbliższym położeniu hipocentrum.
Dziś zabezpieczony budynek Atomic Bomb Dome pełni funkcję pomnika i przypomina o tragedii, która spotkała Hiroshimę i jej mieszkańców. W 1996 roku Budynek został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Zobaczenie na własne oczy ruin zniszczonego budynku uświadamia o potrzebie utrzymania pokoju na świecie.























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz