7/31/2012

Onsen – gorące źródła w Nikkō

Onseny – potocznie nazywane gorącymi źródłami to naturalnie występujące w wyższych partiach japońskich gór zbiorniki wodne pochodzące ze źródeł cieplicowych. Są one jedną z ulubionych form wypoczynku Japończyków.

Spędziłem dwa dni w jednym z górskich ośrodków korzystając z tej wspaniałej dobroci natury. Onsen, do którego się wybrałem znajduję się w sąsiedztwie Nikko, kurort Kinugawa - Kawaji oddalony jest od Tokio o 160 km. Trasa przejazdu do ośrodka przebiega przez pasmo gór prefektury Tochogi, widoki zapierają dech w piersiach.

Hotel, w którym się zatrzymałem oferuje kilka basenów z górską gorącą wodą zarówno krytych wewnątrz budynku jak i otwartych na zewnątrz ośrodka. Onseny podzielone są na damskie i męskie. Przed wejściem do źródła należy się dokładnie umyć w sali znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie basenu, do zbiornika wchodzi się nago.

Osobiście wybrałem basen odkryty znajdujący się na zewnątrz budynku, relaksują kąpiel o północy pod gołym niebem nad rzeką daje wspaniałe doznania. Temperatura wody oscyluje w okolicach 42-52 stopni Celsjusza.

W hotelu podczas przyjazdu należy wybrać jukatę, która jest oficjalnym strojem noszonym na terenie hotelu zarówno w drodze do gorących źródeł jak i restauracji, w której podaję się znakomite, tradycyjne japońskie potrawy. Oferta hotelu wzbogacona jest o masaże, aromaterię i SPA.

Poniżej zdjęcia z mojego wyjazdu do Onsesu oraz adres strony internetowej ośrodka.























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz